2013. június 4., kedd

Tolató radar beszerelés

Egy Betoptek márkájú tolatóradart építettem az autónkba. Van a rokonságban már egy ilyen használatban, és kedvezőek voltak a tapasztalatok. Nekem kicsit gyanús volt a 6.000 ft-os ára miatt, nem nagyon hittem benne. Végül az eboltnál megrendeltem, kb egy hetet vártam rá.



A csomag tartalma: egy kijelző, egy vezérlő, négy ultrahangos fej, és egy lökhárító fúró, meg némi kötegelő, és egy tápkábel.


A szerelési útmutató megint nagyon vicces volt, a forgalomba hozatali engedélyezésnél nem tudom elhinni, hogy ezeket valaki ellenőrzi.... Leginkább kihámozva a lényeg, "te furni negy lukat, tenni bele kicsit ovatos fejek kabelvigyaznikotegelvea helyin tavolsag sajtosteszta es beallitas.... "
Nem szeppenek meg egy ilyentől, mindig mosolygok ezeken... :) Kb 1 hónapot a polcon várt a cucc mire lett 3 órám, hogy beépítsem.
 A beépítéshez le kell szerelni a hátsó lököst, anélkül nekem nem ment a dolog, elég sok "vak" rész volt, nem mertem találomra kifúrni, elég ronda lett volna 4 ekkora kihasználatlan lyuk.

Lepattintva a lökhárító, így már be lehet látni amennyire szükséges
Kivettem a hátsó lámpákat, majd elkezdtem a lökös csavarokat is kivenni. Nagyjából fél órát töltöttem a lökös leszedésével, nem akartam semmit eltörni. Megnéztem hova is lehetne betenni az érzékelőket, jól tettem, hogy levettem, mert még így is nagyon meg kelett nézni, hol lesz elég hely. A furatokat úgy jelöltem fel, hogy egy vastag ragasztószalagot raktam a lökhárítóra, és arra alkoholos filcel bejelöltem a furatok helyét. A vonóhorog miatt nem egyenlő távolságokra osztottam a távolságokat, féltem, hogy bele fog lógni a megfigyelt térbe, és folyamatosan sípolni fog. A nagy fúrónak is van egy vezető szára, de én egy 2mm-es heggyel előfúrtam mind a négyet, biztos ami tuti. A fúrás után csiszolópapírral lesorjáztam a furatokat, hogy jól feltudjanak feküdni az érzékelők.

Könnyen átlehetett fúrni a lökhárítót.
Az érzékelők befűzésével folytattam a munkát. A felépítésük olyan, hogy nem merőleges a homlokfelülete, hanem eltolt, így forgatással jól beállíthatóak. A bal lámpatest alatt a lökhárító takarásában van egy gumi átvezető, ott tudtum bevinni a négy érzékelő kábelét, amit több helyen egymáshoz, és a karosszériához is megrögzítettem.



Bekötöttem a tápvezetékeket a tolató lámpára, és leteszteltem az érzékelők működését. Minden rendben volt, elkezdtem az összeszerelést. Lökhárító vissza, lámpákat be kontakt spréztem és visszaraktam, a vezérlőt a hátsó sárvédőnél eldugtam. Sajnos itt az időm elfogyott, még hátra lett volna a kijelző műszerfalra vezetékezése.. Egy gyors használatba vételi beállítást csináltam, a szomszéd kerítéséhez tolattam, rükibe tettem a váltót, és beállítottam a fejeket. Ez kijelző nélkül csak egyesével megy, de a kijelzős kivitellel 10 perc max az egész.

Update:

Miután eldőlt, hogy autó csere lesz, hirtelen lett idő javításokra, meg befejezni az apróságokat :) A kijelzőt előre vittem, a dobozt betekertem szövetes ragasztóval, hogy ne zörögjön, vissza tettem a műanyag takaró elemeket. Nagyon jól működik, alaptalan volt a félelmem, bátran ajánlom mindenkinek, azzal a kiegészítéssel, hogy felesleges a kijelzős verzió, bőven elég a csipogós is.