Bár a kapcsolást analog módon is fel lehetett volna építeni, a feladat megoldására most is egy PIC mikrokontrollert hívtam segítségül. Több előnye is van annak, hogy processzort használtam, pl, nem feltétlenül kell hardveres mósosítás, ha valamilyen funkción változtatni szeretnék. Az áramkör tervezésénél alapvető követelmény volt, hogy az autóban való körülményeknek megfeleljen, leginkább fogyasztás, és hőterhelés szempontjából, kis sorozatban is "gazdaságosan" megépíthető legyen, fizikailag minél kisebb legyen, és egyszerű legyen az autó hálozatába illeszteni.
Az áramkör az alábbi funkciókat tudja:
1. komfort üzemmód:
- a kar rövid ideig tartó meghúzására, pöccintésére a begyűjtött tapasztalatok miatt ötöt villant
2. öndiagnosztika:
- a komfort indexben a helyes működés ellenörizhetőségének érdekében áramkörileg és szoftveresen tervezett öndiagnosztikai része van. A modul minden gyújtás ráadásnál leelenörzi, hogy tudja-e vezérelni az indexet mindkét oldalon, ha az öndiagnosztika hibát jelez akkor azt öt sípolással jelzi
3. UART kommunikáció:
-ez elsősorban nekem hasznos, de bármelyik felhasználó hozzá tud majd férni. A modul kiküldi sorosportra, hogy éppen mit csinál, komfort indexel, kapcsoló állapotok stb. (ez egy esetleges hibakeresésnél nagyon jól jöhet)
4. bajuszkapcsolóval való kikapcsolás:
-ez egy lehetőség arra az esetre, ha valaki ki akarná kapcsolni a modult, vagy ha valamilyen rendelleneséget észlel akkor ki tudja kapcsolni a modult komolyabb gépészkedés nélkül. A gyújtás ráadás elött jobbra kell kapcsolni a kart, majd gyujtás ráad, és két másodpercen belül át kell váltani balra a karral. A kikapcsolást minden gyújtás ráadásnál meg kell ismételni, a kikapcsolt állapotba kerülést sípolás fogja nyugtázni.
(5. tanítható villanás szám)
- erre még nem szántam rá magam, ha mégis, akkor majd meg lehet adni kinek mennyit villanjon.
Végül hosszas fejtörés és számos próba után bebizonyosodott, hogy 4 vezetékkel be lehet kötni a komfort indexet, mindenféle kábel vágás, és külső alkatrész beépítése nélkül! A komfort index a gyári karral párhuzamosan fog a rendszerhez kapcsolódni, így simán kivitelezhető akár kábelvágás nélkül is a bekötése!
A szükséges kapcsolódási pontok: gyújtás kapcsolt 12V, akku test, index kapcsoló bal, index kapcsoló jobb vezetékei. Ez a komfort modul az ugynevezett "negatív triggerelésű" indexel rendelkező autókhoz van elkészítve, Fiat gyártmányon van bealkalmazva.
Már javába csináltam a szoftvert amikor tudatosodott bennem, hogy azért ez nem éppen gyerekjáték. Egy kintmaradt index, vagy egy véletlenszerűen működő áramkör minimum veszélyes, leginkább életveszélyes. Ennek megfelelően teszteltem is a darabot, amennyire csak tudtam. Amikor már biztos voltam benne, hogy rendben minden, akkor engedtem el az újjabb "gyerekek" kezét.
A "teszt" környezet, programozó, és a sorosporti kommunikáció
A tesztelt és megszerelt áramkörök dobozolásra várnak :)
Utolsó lépések
Az átadások óta, minden beépített egység hibátlanul teljesít! :D